.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار كوتاه از مازندران

اعزام دانشجويان دانشگاه مازندران به نقاط محروم، اتصال راه ارتباطي استان مازندران به سمنان از طريق محور خطيركوه ‏و ... از جمله اخبار كوتاه مازندران است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مدير بسيج دانشجويي و مسئول اردوي جهادي هجرت سه دانشگاه مازندران گفت: در راستاي اجراي فرمان مقام معظم رهبري در تشكيل بسيج سازندگي، سپاه پاسداران و بسيج دانشجويي دانشگاه‌ها اقدام به برگزاري اردوهاي جهادي در قالب برنامه‌هاي علمي، آموزشي، فرهنگي و ورزشي براي دانش‌آموزان مناطق محروم كرده است كه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب استان نيز اقدام به اعزام اردوي جهادي دانشجويان در روز بيستم تيرماه كردند.
اصغر عباسي افزود: اين اردوها در پنج نقطه استان شامل روستاهاي جويبار، آمل، بابل، محمودآباد، فريدونكنار و بابلسر و با حضور 120 دانشجوي دختر و پسر به مدت يك ماه برگزار مي‌شود كه اين مدت به ارائه خدمات علمي، آموزشي،، فرهنگي و ورزشي مي‌پردازند.
وي با بيان اينكه در سال گذشته نيز دو اردو برگزار شد، اولويت‌هاي برگزاري اين اردوي جهادي را غني سازي اوقات فراغت با استفاده از نيروي نشاط جوانان در سازندگي كشور، خدمات‌رساني به مناطق محروم كشور، شناسايي زمينه‌هاي اشتغال و به دنبال آن ايجاد فرصت‌هاي اشتغال براي جوانان تحصيل كرده و ايجاد مهارت و بالا بردن توانمندي‌ها و تجربه‌ها‌ي شغلي براي دانشجويان عنوان كرد و گفت: علاوه بر اين صد دانشجوي ديگر نيز به طور انفرادي به شهرستان‌هاي داخل و خارج استان اعزام مي‌شوند.

* تاثير منابع اجتماعي اطلاعات در صنعت قطعه سازي خودرو بررسي شد
مژده مخبر دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه مازندران در پايان‌نامه خود به بررسي تاثير منابع اجتماعي اطلاعات به يادگيري كارآفرينانه در صنعت قطعه‌سازي خودرو ايران پرداخت.
وي كه اين پايان‌نامه را به راهنمايي محمدرضا زالي و مشاوره دكتر مهرداد مدهوشي به انجام رسانده است تاثير منابع اجتماعي اطلاعات شامل نشست‌هاي خانوادگي، حضور مربي، شبكه‌هاي صنعتي غيررسمي و نشست‌هاي حرفه‌اي را بر يادگيري كارآفرينانه بررسي كرده است.
وي درباره نتيجه حاصل از تحقيقات پايان‌نامه‌اش گفت: بررسي‌هاي انجام شده نشان داد كه دو منبع اجتماعي اطلاعات و حضور مربي به همراه نشست‌هاي حرفه‌اي تاثير مثبت بر يادگيري كارآفرينانه دارند و نشست‌هاي خانوادگي و شبكه‌هاي صنعتي غير رسمي بر اين يادگيري بي‌تاثيرند.

*اعزام 6 دانش آموز پسر چالوسي به حج عمره
رئيس سازمان دانش آموزي شهرستان چالوس از اعزام شش دانش آموز پسر چالوسي به حج عمره خبر داد.
آرش احمدي در گفتگو با فارس افزود: اين سفر معنوي سفري ارزشمند و فرصتي گرانبها است كه دانش‌آموزان در اين شرايط سني مي‌توانند از فرصت به دست آمده بهترين استفاده را ببرند.
وي ادامه داد: در اين سفر است كه تجربيات ارزنده و شناخت خوبي از عظمت خداي يكتا و بزرگواري‌هاي پيامبر اكرم و اهل بيت گراميشان اكتساب مي‌كنند.
احمدي با اشاره به جايگاه عظيم معنويات در زندگي بشر و ارزش‌هاي بالاي سفر حج براي جوانان اظهار داشت: همايون كاوسي، احمدرضا تقي‌زاده، احمدرضا آقاجاني پور، سعيد گرگاني نژاد، اميد اصغر دوست و علي سلطاني دانش آموزاني هستند كه از طريق سازمان دانش آموزي از فرودگاه بين‌المللي دشت ناز ساري به حج عمره اعزام شدند.
وي خاطرنشان كرد: دختران دانش آموز اين شهرستان نيز در ايام عيد به سرزمين وحي اعزام شده بودند.
رئيس سازمان دانش آموزي چالوس هدف از اعزام دانش‌آموزان را حفظ هويت ديني و نيز رشد كمالات انساني و فضايل اخلاقي برشمرد و بيان داشت: حج سبب خود شناسي مي‌شود و زائر در اين فرصت گرانبها در حالي كه مناسك حج را به جاي مي‌آورد شرايط و زمينه‌هاي رشد و تعالي را در خود مهيا مي‌كند و در اين سفر است كه قلبها طراوت مي‌يابد.
وي تصريح كرد: يكي از سياست‌هاي سازمان دانش‌آموزي اين است كه دانش‌آموزان عمره‌گزار پس از برگشت رها نشوند، چرا كه فقط هدف عمره رفتن نيست بلكه تاثيرات عمره بر دانش‌آموزان مطرح است.
احمدي در پايان گفت: براي اين مسئله نيز تدابيري انديشيده شده و بايد اقدامات مناسبي را اجرايي كنيم.

* كتابچه «آرامش جاده‌ها را من مي سازم» چاپ شد
سرپرست اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان مازندران گفت: به منظور ارتقاي ايمني رفت و آمد در هنگام رانندگي كتابچه «آرامش جاده‌ها را من مي‌سازم» چاپ شد.
مجيد نصرالله‌نژاد در گفتگو با فارس اظهار داشت: در جهان امروز حوادث رانندگي يكي از سه عامل اصلي مرگ و مير انسان‌ها به حساب مي‌آيد.
وي افزود: حوادث انواع گوناگوني دارد ولي در اين ميان نقش حوادث ناشي از تصادفات با وسايل نقليه چشمگيرتر و خطرناك‌تر از ساير موارد است.
نصرالله‌زاده خاطرنشان كرد: اين كتابچه كه هزار نسخه چاپ شد، حاوي مطالبي در مورد عواقب استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي، موثر بودن استفاده از كمربند ايمني براي كودكان، ضرورت قوانين اجباري كمربند ايمني، موتورسواران و ضرورت استفاده از كلاه ايمني، مزاياي استفاده از كلاه ايمني و 10 نكته ايمني در مورد رانندگي است.
وي ادامه داد: اين كتابچه‌ها در پايانه‌هاي مسافري و بين رانندگان شركت‌هاي حمل و نقل كالا توزيع شد.
سرپرست اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان مازندران از تشكيل كميته اجرايي درآمد در اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران خبر داد.
وي گفت: با تركيب گروه مجرب و اصحاب درآمد و به منظور اجراي دقيق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي صادره از سوي ستاد مركزي كميته اجرايي درآمد براي وصول هر چه دقيق‌تر درآمدهاي سازمان تشكيل و فعاليت دوباره خود را آغاز كرده است.
نصرالله زاده افزود: اين كميته در يك گروه هفت نفره مطابق برنامه تشكيل جلسه خواهد داد و با رعايت ضوابط و برنامه‌هاي تعريف شده راه‌هاي وصول صحيح درآمدها را بررسي و با اتخاذ راهكارهاي اجرايي مناسب هدف‌هاي سازمان را با موضوع در آمد محقق مي‌كند.

* اتصال راه ارتباطي مازندران به سمنان از طريق خطيركوه ‏
مديركل راه و ترابري استان مازندران از اقدامات گسترده اين اداره كل براي بهسازي و تعريض محور خطيركوه براي اتصال اين استان به استان سمنان خبر داد.
موسي رحيمي در گفتگو با فارس تصريح كرد: بهسازي محور خطيركوه مي‌تواند به عنوان يك راه مهم و حياتي در توسعه و صادرات اقتصادي دو استان نقش بسزايي ايفا كند.
مدير كل راه و ترابري استان مازندران افزود: از آنجا كه تمام زيرساخت‌هاي توسعه كشاورزي، اقتصادي و گردشگري استان از طريق راه محقق مي‌شود، اين اداره كل با تمام توان براي حفظ و نگهداري و همچنين بهسازي و احداث راه‌هاي ارتباطي در استان از هيچ كوششي دريغ نكرده و همواره به سمت ارتقا‌ و استانداردسازي محورهاي استان گام‌هاي ارزنده‌اي برداشته است.
‌وي تصريح كرد: مازندران براي كاهش مسافت و تسهيل در امر تردد بهسازي راه ارتباطي استان مازندران و سمنان را از طريق محور خطيركوه در دستور كار خود قرار داده است.
‌مديركل راه و ترابري استان با اشاره به مشخصات محور افزود: محور خطيركوه به طول ۱۸ كيلومتر حدفاصل محور اصلي پل سفيد ـ گدوك تا مرز حوزه استحفاظي استان سمنان بوده كه از اين مقدار حدود ۱۰ كيلومتر در سال‌هاي پيشين آسفالت شده است.
رحيمي خاطرنشان كرد: اين محور از كيلومتر ۱۰ تا پايان حوزه استحفاظي استان سمنان به صورت راه شوسه و خاكي بوده كه از سال ۱۳۸۶ نسبت به بهسازي و تعريض ۲/۱ كيلومتر از مسير با مشخصات راه اصلي توسط اين اداره كل اقدام گسترده‌اي انجام شد و در نهايت اين قطعه با مبلغ هزينه شده 340 ميليون تومان زيرسازي و آسفالت شد.

* گواهينامه نظام مديريت كيفيت شيلات مازندران تمديد شد
مديركل شيلات مازندران گفت: گواهينامه نظام مديريت كيفيت شيلات مازندران تمديد شد.
حسن حبيب‌نژاد در گفتگو با فارس اظهار داشت: مميزي مراقبتي (‌surveillance Audit) نظام مديريت كيفيت اداره كل شيلات مازندران براساس استاندارد‌ Iso9001: 2000 توسط شركت NorD tuv (شركت مشاور سازمان شيلات ايران) با موفقيت انجام شد.
وي در جلسه افتتاحيه مميزي مراقبتي نظام مديريت كيفيت درباره نظام مديريت كيفيت اداره كل شيلات مازندران گفت: با ايجاد ثبات رويه در انجام امور و پيروي گام‌هاي يكسان براي انجام يك كار قانونمند كردن امور اميدواريم بتوانيم بر اساس استاندارد نظام مديريت كيفيت در شيلات استان با همدلي و پشتكار اين برنامه را ادامه دهيم.
حبيب‌نژاد تصريح كرد: شناسايي نيازهاي مشتريان، تحقق در خواست‌هاي مراجعان، رعايت الزامات قانوني، ايجاد محيط مناسب براي كاركنان و انجام اقدامات پيشگيرانه براي بهبود مستمر را از وي‍ژگي‌هاي مهم اين طرح برشمرد.

* نرم افزار مكانيزاسيون نگهداري وتعمير شبكه‌هاي آبفا راه‌اندازي شد
معاون برنامه‌ريزي و منابع انساني شركت آب و اضلاب مازندران گفت: براي نگهداري و تعمير شبكه‌هاي فرسوده آب و فاضلاب و جلوگيري از خرابي‌هاي سيستم آبرساني، نرم افزار مكانيزاسيون نگهداري وتعمير PM به صورت پايلوت در چند شهر استان مازندران نصب و راه‌اندازي شد.
احمد حسين‌زاده در گفتگو با فارس خاطرنشان كرد: براي آشنايي بيشتر كاربران با اين سيستم، دفتر منابع انساني و آموزش شركت اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي مقدماتي و پيشرفته PM در ساري كرد كه در آن 35 نفر از همكاران و رابطان PM به مدت چهار روز در دو سطح آموزش‌هاي لازم را زير نظر اساتيد مجرب شركت پويان پردازان سامانه فرا گرفتند.
وي بيان داشت: الگوريتم اجرايي سيستم مكانيزه نگهداري و تعمير برنامه‌ريزي شده، كنترل و اجراي نحوه جلوگيري از خرابي‌ها با استفاده از ابزارهاي ياري كننده از موضوع‌هايي بوده است كه در اين كارگاه آموزشي توسط مدرسان مجرب به شركت كنندگان آموزش داده شد و در پايان نيز آزمون برگزار شد.
حسين‌زاده درباره مزيت بكارگيري از PM براي نگهداري و ترميم خرابي‌ها ياد آور شد: سيستم PM سعي در كاهش يا تثبيت هزينه‌هاي توليد دارد و درعمل نيز با دو روش بررسي مقدماتي و بررسي پيشرفته اطلاعات لازم را دررابطه با محاسبه عمر و قابليت عملكرد تاسيسات در اختيار كاربران قرار مي‌دهد‌.

* 2120 مورد آزمايش ميكروبي آب در قائمشهر انجام شد
مدير امور آب و فاضلاب منطقه قائمشهر گفت: در سه ماه نخست امسال 2 هزار و 120 مورد آزمايش ميكروبي آب در قائمشهر انجام شد.
جعفر جعفرنيا به فعاليت‌هاي اين شركت در زمينه مقابله با هدررفت آب اشاره كرد و گفت: در سه ماهه گذشته 340 فقره كنتور خراب تعويض و 3 هزار و 420 ‌متر از شبكه‌هاي فرسوده منطقه قائمشهر نيز اصلاح شده است.
‌وي با اعلام توسعه بيش از هزار و 500 متر شبكه جديد در شهرهاي قائمشهر و كياكلا، تعداد حوادث شبكه و انشعابات اين منطقه را كه توسط ماموران آب و فاضلاب رسيدگي و رفع شده است را هزار و 18 مورد اعلام كرد.

* 26 معلم نمونه بابل به مشهد مقدس اعزام مي شوند
دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بابل گفت: 26 معلم نمونه شهرستان بابل به اردوي تشويقي مشهد مقدس اعزام مي‌شوند.
محمد عباس زاده در گفتگو با فارس اظهار داشت: اين اردوي زيارتي و سياحتي با هدف بالا بردن ارتقاي سطح فرهنگي و عملي معلمان با موافقت آموزش و پرورش مازندران براي نخستين بار در بابل برگزار مي‌شود.
وي افزود: در مجموع شهرستان بابل داراي 35 معلم نمونه شهرستاني است كه 9 نفر از اين معلمان به علت حضور در سفرهاي زيارتي مكه و سوريه و مسافرت‌هاي شهرستاني در اين اردو شركت نكرده و 26 نفر از اين فرهنگيان از 27 تا 31 تير ماه به مشهد مقدس اعزام مي‌شوند.
عباس‌زاده تصريح كرد: آموزش و پرورش بابل تمام هزينه اين اردوي پنج روزه فرهنگيان را تقبل كرده است.
وي بيان داشت: در سال جاري در مراسم گراميداشت مقام معلم مبلغ 3 ميليون ريال وجه نقد و 30 هزار تومان بن كتاب به معلمان نمونه اهدا شد و سه نفر از معلمان نمونه به سفر زيارتي سوريه اعزام مي‌شوند.

* ارتقاي سلامت جامعه اساسي ترين رسالت بخش بهداشت است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني مازندران گفت: ارتقاي سلامت جامعه اساسي ترين رسالت بخش بهداشت است.
حميد محمدجعفري در سمينار كنترل بيماري‌هاي عفوني در حوادث و بلايا هدف از تشكيل اين سمينار را گامي براي آموزش نيروهاي فعال در سيستم سلامت و ارتقاي سطح آگاهي آنان دانست و افزود: تامين و حفظ ارتقاي سلامت آحاد مردم جامعه، اساسي‌ترين رسالت بخش بهداشت است.
‌وي مبارزه با عوامل مخاطره انگيز سلامتي در حوادث طبيعي، سيل، زلزله و جنگ كه بي‌خانمان‌شدن افراد و جابه‌جايي ناگهاني جمعيت را به همراه دارند، با اهميت برشمرد و گفت: اين مسائل نه تنها موجب تهديد سلامت افراد آسيب ديده و پناهنده مي‌شود بلكه مي‌تواند با ايجاد تغيير در الگوي توزيع بيماري‌ها در مناطق مختلف سبب بروز اپيدمي‌هاي شديد و مرگبار شود.
جعفري ادامه داد: لزوم هوشياري سيستم بهداشتي درماني در پيشگيري از وقوع اين اپيدمي‌ها و تامين سلامت آسيب ديدگان در اين شرايط امري اجتناب‌ناپذير است.
وي با اشاره به اينكه شعار سازمان جهاني بهداشت در سال 2009 به عنوان سلامت در حوادث و بلايا نامگذاري شد، اظهار داشت: رفع نيازمندي‌هاي آسيب ديدگان و آوارگان از اولويت‌هاي اساسي منطقه و كشور است و انجام هماهنگي‌هاي لازم بين سازمان‌هاي درگير و تشكل‌هاي غيردولتي در اين شرايط از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.